sobota, 22 października 2016

Woski i świece

Witajcie.


Obraziłam się na Yankee* za to, że podnieśli ceny i poszłam szukać szczęścia gdzie indziej.Kiedyś już zrobiłam zakupy na  hurtowniaswiec.pl i nie dość, że jeden z bardziej udanych zapachów się pobił, to reszta zupełnie mi nie odpowiadała. Stwierdziłam,że dam im drugą szansę i popełniłam zamówienie.

Kupiłam pięć wosków :Night Watch, Chocolate&Banana, Iced Cake, Evening Together, Homemade Cookies oraz trzy świeczki : Grandma's Cookies, Winter Spice i Christmas Candy.




Night Watch kupiłam z myślą o Halloween, spodobał mi się obrazek z czarownicą. Spodziewałam się zapachu mrocznego i ciężkiego, a jest to zapach zawierający bergamotkę, goździki,cynamon. Zapach bardzo jesienny, średnio intensywny.

Iced Cake  to mój ulubieniec spośród tych wosków. Na sucho panie kwaskowatą cytryną z lukrem i taki sam jest po roztopieniu. Nie jest to sztuczna słodycz, dla mnie bardzo realistyczna woń ciasta cytrynowego z lukrem. Polecam ten zapach łasuchom, warto go wypróbować, moc bardzo intensywna.

Evening Together- jest bardzo słabo wyczuwalny na sucho. Producent mówi, że "to zapach skupiający się na cynamonie oraz imbirze. Zapach tej pary przełamuje mandarynka wraz z delikatną nutą goździków."  Niestety po roztopieniu też nie jest mocno intensywny. Ledwo czuć imbir, nie jestem zadowolona z tego zapachu.

Homemade Cookies - niestety, ten wosk przyszedł bez naklejki. Producent mówi,że  ''to zapach typowych domowych wypieków, króluje w nim piernik wraz z cynamonem, a w tle wyczuć można delikatną nutę czekolady." Na sucho niestety znowu kiepsko -nie czuję żadnych ciastek ani czekolady, szkoda. Niestety, mój wosk przyszedł, bez naklejki, a szkoda, bo jest bardzo urocza, poniżej wstawiam zdjęcie producenta.
Po roztopieniu mnie zaskoczył. Wyczuwam czekoladę, może nawet jakieś ciastka, ale zapach wypełnia pokój, całkiem przyjemną wonią. Raczej nie mam złudzenia,że ktoś coś piecze, ale zapach nie daje sztuczną nutą, jest komfortowy. 



Chocolate & Banana - niespotykane połączenie zapachowe, na sucho jest intensywny, czuć czekoladę, niezbyt realistyczną, ale jednak dobrze,że jest. Banana nie wyczuwam jakoś mocno, może przy topieniu będzie bardziej wyczuwalny.


Każdy wosk kosztuje 2,50. Czy jakość jest porównywalna do ceny? Jak widać zależy od zapachu. Moim numerem jeden jest Iced Cake. Pysznie pachnie ciastem, jest intensywny, czego chcieć więcej? Na pewno świeca zagości u mnie.Na drugim miejscu jest Night Watch, mimo, że spodziewałam się czegoś innego, to zapach cytrusów i przypraw mnie euwiódł. Homemade Cookies to uroczy, słodki zapach ciastek, nie do końca realny,ale da się go znieść. Evenig Together jest zapachem ledwo wyczuwalnym,nic ciekawego.O bananie i czekoladzie jeszcze napiszę😀


Czas na świeczki. W sklepie mamy trzy wielkości świec w szkle.
 Mała, cena 6,50, wysokość 10 cm, czas palenia 25-30 h.
Średnia, cena 30 zł, wysokość 14 cm, czas palenia 85-90h.
Duża,cena 40zł, wysokość 17cm, czas palenia 110-120 h **

Skoro znamy ceny i wielkości, możemy zobaczyć, że ceny bardzo konkurencyjne w porównaniu do Yankee.
Ja kupiłam trzy świece ; Grandma's Cookies, Christmas  Candy i  Winter Spice.

Winter Spice - na sucho jest to fantastyczny zapach. Delikatny, kremowy i słodki.Raczej nie ma tu nic z przypraw. Producent mówi :''Winter Spice jest zapachem na rozgrzanie w zimny wieczór. Króluje tutaj zapach Amaretto wraz z przebijającą się nutą Baileysa.'' Nie mogę sie doczekać kiedy będzie mróz i śnieg, to będzie idealna aura dla tego zapachu.







Christmas Candy - kolor i obrazek skojarzyły mi się od razu z Candy Cane Lane od Yankee Candle. Oczywiście,różnią się trochę. Na sucho jest to cukier, bardzo dużo cukru i soków owocowych i lukru. Producent na swojej stronie pisze,że ''Christmas Candy to zapach świątecznych łakoci, kojarzy się z ciasteczkami w polewie lukrowej z palonego cukru. Pierwsze skrzypce gra tutaj wanilia z cynamonem, a w tle wyczuć można nutę cukru.'' Aż boję się go palić, czy wtedy będzie równie słodki ? Będzie idealny w sezonie zimowym, podejrzewam,że na jesień może być zbyt słodki.


Grandma's Cookie - czyli ciasteczka babci. Na sucho zapach jest bardzo apetyczny. Składa się
 z marcepanu i imbiru, który tę słodycz trochę gasi. Zapach słodko-świeży,przyprawowy. Na etykiecie mamy zdjęcie uroczych pierniczków. Zapach słodki,zimowy, rozgrzewający.



Coś was skusiło?
zapraszam do komentowania.


*tak się obraziłam na Yankiee, że jak zobaczyłam w pewnym sklepie promocję -20% to foch mi przeszedł.
**cennik i informacje pochodzi z hurtowniaswiec.pl
Share:

0 komentarze:

Prześlij komentarz